átváltás akadálymentes nézetre
1. kép

Ökoiskola

okoiskola-logo

Alapító okirat

Munkaterv

Évkönyv 2016

Téli madáretetés

Ökoiskolai programok a 2015/2016. tanévben

„Napjainkban, de a jövőben még inkább, a Föld egyetlen részének sem lehet javára a másik kára. Együtt boldogulunk mindannyian - vagy együtt pusztulunk el.”

Isaac Asimov

Szeptember 

·         az ökoiskolai munkacsoport megalakítása,

·         a munkaközösségek elképzeléseinek egységesítése,

·         a munkaterv véglegesítése,

·         ökoiskolai munkaterv egyeztetése a DÖK-kel, az SZM képviselőjével, a KT-val, a tanári karral,

·         az iskola weblapján az Ökoiskolával kapcsolatos tervekről való tájékoztatás (folyamatos, egész évet érintő munka),

·         jótékonysági adománygyűjtés az újrahasznosítás jegyében

 

Október 

·         Beltéri növényzet ápolása,

·         pedagógusok és diákok környezettudatosságának mérése, az eredmények értékelése,

·         természetvédelmi szakszótárak készítése,

·         a fenntarthatósággal összhangban lévő dekoráció kialakítása a jeles napok alkalmából,

·          megemlékezés az állatok világnapjáról (október 4.),

·         takarékossági világnapról (október 31.).

·         Terepgyakorlat a történelem orientáció számára.

 

November

·         Személyes terek fejlesztése a diákok számára (osztálytermek, folyosói rendezők, természetfotók, diákjaink rajzai a témában).

·         Együttműködés megalapozása külső intézetekkel, partnerekkel.

·         „Értékek, amiért érdemes maradni” konferencia és kiállítás


December  

·         Szülők bevonása a fenntarthatósággal kapcsolatos programokba,

·         környezetünk értékeinek, hagyományainak megismerése, megőrzése,

·         karácsonyváró kézműves foglalkozások a Christmas Party keretén belül.

·         Madáretető kialakítása.

 

Január  

·         Újévi fogadalmak: diákok ötleteinek összegyűjtése a környezettudatosság helyi fejleszthetőségéről, illetve az iskola büféjével együttműködve egészségesebb élelmiszerek és hazai termékek népszerűsítése.

·         Tanulók fizikai és edzettségi állapotának felmérése.

·         Olaszországi sítábor

 

Február 

·         Dr. Árokszállásy Zoltán biológia-környezetvédelmi verseny írásbeli és szóbeli döntőjének megrendezése,

·          természetfotó-kiállítás,

·         ausztriai sítábor.

·         Madáretetés és –megfigyelés az újonnan felállított etetőnél.

  (http://minap.hu/cikkek/az-orszag-legjobb-fiatal-biologusai-foldesben)

 

Március

·         Megemlékezés a víz világnapjáról (március 22.),

·         tanulmányi kirándulások.

·         Kulturális nap keretén belül környezetvédelmi munkák értékelése.

 

Április 

·         Szakköri túrák, természetjárás osztályonként a Föld napja alkalmából (április 22.).

·         Kirándulással egybekötött diákbizottsági konferencia keretein belül „zöld tevékenységek” megbeszélése is.

·         Műemlékvédelmi világnap.

 

Május

·         Megemlékezés a Madarak és Fák napjáról (május 19.).

·         Csatlakozás a TeSzedd! mozgalom egész országra kiterjedő akciójához.

 

Június  

·         Sportnap az iskolában,

·         megemlékezés a környezetvédelmi világnapról (június 5.).

 

Ökohírek

·         ökolábnyom: https://www.youtube.com/watch?v=dOEKDcLpraw

·         PDF (okolabnyom)

·         Szelektív hulladékgyűjtés: http://www.szelektiv.hu/

·         tudatos vásárló: PDF (tudatosvasarlo)

·         hulladékból termék: http://kornyezetbarat.hulladekboltermek.hu/fenntarthato/klimamentes/

Versenyeredmények


informatika Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (II. programozás kategória) 2. megyei forduló,
197 pont (3. döntő fordulóba jutott) Győrffi Ádám György (11.b) Felkészítő tanár: Csató Endre


Nemes Tihamér Nemzetközi Informatikai Tanulmányi Verseny (Alkalmazás kategória, 7-8. o. korcsoport) 1. forduló,
227 pont (2. fordulóba jutott) Pocsay Levente László (7.b),
301 pont (2. fordulóba jutott) Molnár István Ádám (7.b),
(Alkalmazás kategória, 9-10. o. korcsoport) 1. forduló,
242 pont (2. fordulóba jutott) Farkas Marcell (10.E),
274 pont (2. fordulóba jutott) Tóth Zsuzsanna (10.a),
280 pont (2. fordulóba jutott) Csató Balázs (10.b) Felkészítő tanár: Takács Imre

(programozás kategória 5-8. o.) 2. regionális forduló,
160 pont (3. döntő fordulóba jutott) Kun Tamás (8.b) Felkészítő tanár: Elek Zoltán

377 pont, országos 1. helyen (3. döntő fordulóba jutott) Molnár István Ádám (7.b) Felkészítő tanár: Takács Imre, Csató Endre

58 pont Bottyán Márton (8.b),
(programozás kategória, 9-10.o.) 1. forduló,
183 pont Apró Balázs (10.b),
(programozás kategória, 9-10.o.) 2. regionális forduló,
103 pont Csapó Alex Patrik (10.d),
110 pont Nácsa Dominik (10.b),
120 pont Szabó Péter Bence (10.c),
178 pont (3. döntő fordulóba jutott) Kozári Dominik (10.b),
179 pont (3. döntő fordulóba jutott) Kiss Dániel Bendegúz (9.b),
383 pont, országos 2. helyen (3. döntő fordulóba jutott) Révész Máté (10.b),
55 pont Bartha Balázs Mátyás (9.c),
62 pont Suszter Roland (9.c),
78 pont Kovács Nándor (9.c) Felkészítő tanár: Csató Endre


informatika Dusza Árpád Országos Programozói Emlékverseny (országos, csapat, 9-10. osztály kategória) regionális forduló,
11. hely Apró Balázs (10.b), Nácsa Dominik (10.b), Kozári Dominik (10.b) Felkészítő tanár: Csató Endre


informatika ME-GÉIK Vadász Dénes Középiskolai Programozó Verseny (csapatverseny) 2. döntő forduló forduló,
8. hely Apró Balázs (10.b), Nácsa Dominik (10.b) Felkészítő tanár: Csató Endre


Gratulálunk!

Gratulálunk!