FIRST LEGO LEAGUE 2024 nemzeti döntő eredménye
Padlógázzal előre! (FIRST LEGO LEAGUE)
Sziasztok!
Pusztai Zsombor vagyok a 10.B osztályból. Mint ahogy már hallhattátok, csapatunk az S-Team továbbjutott a FirstLego League országos fordulójából első próbálkozásra. Most elmesélem, hogy tudtuk ezt szűk 4 hónap alatt elérni:
Októberben Takács Pedagógus keresett embereket egy ,,Legó programozó szakkörre”. Osztálytársammal, egyben jó barátommal Misivel úgy gondoltuk, hogy kihasználjuk a lehetőséget és elmegyünk. Mivel az első alkalommal hárman jelentünk meg: Misi és Pocsay Bence és én, az első hetekben leginkább csapattársak keresése volt a cél. Nagy szerencsénkre novemberben csatlakozott hozzánk Vascsák Vince, régi barátom és Kovács Mátyás Tivadar. Így öten elkezdtünk járni az egyetemre készülni a versenyre. Mentoraink segítségével készítettünk egy programot, amivel robotunk 150 másodperc alatt a maximum 550 pontból 300 pontot tud hozni. Ezzel egy időben elkezdtünk gondolkodni a verseny másik részének, az innovációs projektnek a megvalósításán. Egyhangúan megegyeztünk, hogy egy kártyajátékot fogunk létrehozni híres magyar tudósok, feltatálók, technológusok, mérnökök, művészek és matematikusok arcképeivel a kártyákon. Innen ered a nevünk egyik értelmezése: S,mint Science(Tudomány), T, mint Technology(Technológia), E, mint Engineering(Mérnökség), A, mint Art(Művészet) és M, mint Matematika.
Ez lett a Géniusz kártya. A másik értelmezése a Földes-Team lerövidítése. Elkészítettük a prezentációt, nyomtattunk 5 példányt a kártyából és felkészítettük magunkat a februári regionális fordulóra. Sajnos én a verseny előtt lebetegedtem és nem tudtam részt venni rajta, de ez nem volt akadálya annak, hogy a robotunk felülmúlja az elvárt pontmennyiséget, így maximum 305 pontot szerezve továbbjutottunk az országos versenyre, amit ebben az évben Szigetszentmiklóson tartottak. Gyorsan el is kezdtük a robotprogram fejlesztését, mivel az országos verseny nem több, mint 3 héttel később került megrendezésre a regionális versenytől számítva. Az új programmal a robot akár 530 pontot is képes volt szerezni. Közben elkezdtük a kártyánk népszerűsítését a tanáraink és diáktársaink között, majd a kapott visszajelzések alapján a kártya továbbfejlesztését. Megtanultuk a robot indítási pozícióit és kellékeinek az elhelyezését, kinyomtattuk az újfajta kártyát 4 példányban és felosztottuk a prezentáció szövegét egymás között. Ennélfogva: nem volt ok az aggodalomra. Február 24-én készen álltunk a versenyre. A célunk a stabil 410 pont elérése volt. Nem kellett sokat várni és ezt a határt megléptük, mivel már az első kör 450 ponttal zárult és a 16 csapatból az élre kerültünk. A második kör egy szerencsétlen indítás végett csak 390 ponttal zárult, de még mindig az élen voltunk és készültünk a mindent eldöntő harmadik menetre. Mindent beleadtunk és ennek meg is lett az eredménye: 485 pontot szereztünk!
Bekerültünk az elődöntőbe elsőként 55 pontos előnnyel a másodikhoz képest. Először a negyedik legjobb csapat ellen játszottunk, akiket 450 pont begyűjtésével le is győztünk.
Elérkeztünk a döntőbe. A Budapesti ,,Blokkolók” nevű csapat volt az ellenfél. Két játszmás volt a döntő. Az első játszmában 460 pontot szereztünk, ezzel 60 pontos előnyt szereztünk az ellenféllel szemben. A második játszma pontos eredményét nem tudjuk, de 440 pontra saccoltuk, ezzel összesen 900 pontot szerezve bíztunk a győzelemben. A prezentációnk a kártyáról elnyerte a zsűri tetszését, így ott is bejutottunk a 3 legjobb közé, ami azt jelentette, hogy elő kellett adnunk a nagyszínpadon minden résztvevő előtt. Az előadások után következett az eredményhirdetés. A robotverseny első helyét elhódítottuk és nagy meglepetésre a prezentációnk a második legjobb helyet érte el. Így összesítésben az öt továbbjutó csapat közül a Dobpergés…………………HARMADIK helyen végeztünk.
És hogy ez pontosan mit jelent?
Május 31.-Június 2. -----------------------------> irány Long Beach, California!
- Részletek
- (2024. február 24. szombat, 19:00)