átváltás akadálymentes nézetre

A projektről

A miskolci Földes Ferenc Gimnázium diákjai 2011. és 2013. között nemzetközi környezetvédelmi programban vesznek részt négy másik uniós iskolával (Csehországból, Lengyelországból, Franciaországból, Németországból) együtt.

A közös együttműködés során diákok és tanárok környezetvédelmi témákon dolgoznak «Környezettudatosságtól a környezettudatos cselekvésig» címmel.

A projektmunkában részt vevő partneriskolák tulajdonképpen már évek óta sikeresen dolgoznak együtt különböző témákon, a mostani két éves időszakban azonban csak környezetvédelmi témákat dolgoznak fel és iskolán kívüli pedagógiai kirándulóhelyekre látogatnak el. 

A második év végén a német koordináló iskola kiállítást szervez a két éves munka eredményeit bemutatva. 

Koncepció

Projektünk egyik fő célkitűzése, hogy a környezetvédelmi témák feldolgozásán belül érvényesüljön a tantárgyköziség, valamint etika, politika, gazdaság és képzés együttesen határozza meg munkánkat. Ennek érdekében parlamenti képviselők, politikusok és környezetvédelmi szervezetek segítik munkánkat. Iskolán kívüli terepgyakorlatok vezetésével és szakmai tanácsadással teszik érthetőbbé számunkra a helyi környezetvédelmi programokat.

A projekttalálkozók előtt és után az adott országokban előkészítő és értékelő munkák folynak, hogy a projekttalálkozók során a projektben részt vevő országok diákjai és tanárai képviselni tudják hazájukat, az ott előforduló környezetvédelmi problémákról érdemben tudjanak beszámolni. 

A projekttalálkozók során művészeti, informatikai, biológiai és tudományos műhelymunkákon vesznek részt a diákok. A program előírja a környezetvédelemhez kapcsolódó múzeumok, tájvédelmi területek látogatását is.

Témák

  • Klímaváltozás a 21. században
  • A vízfelhasználás és -tisztítás problematikája
  • Szállítás és mobilitás a globalizált világban
  • Táplálkozás ás mezőgazdaság
  • Energia és technika

Cél

  • Kutatómunka nemzetközi csoportokban.
  • Megoldási stratégiák fejlesztése.
  • A mindennapokban hasznosítható cselekvési alternatívák kialakítása.
  • zükséges szakmai tudás kidolgozása.
  • Prezentációk és az eredmények nyilvánossá tétele.

Versenyeredmények


matematika KöMaL 2016/2017 (A-jelű (nehezebb) matematika feladatok versenye)
5. díj Gáspár Attila 11.H ,
(B-jelű matematika feladatok versenye, 11. évf.)
1. díj Gáspár Attila 11.H Felkészítő tanár: Győry Ákos, Kovács Attiláné, Gulyás Tibor, Pósa Lajos, Szűcs Gábor, Dobos Sándor

(B-jelű matematika feladatok versenye, 12. évf.)
dicséret, 22. hely Bodolai Előd 12.H Felkészítő tanár: Győry Ákos, Gulyás Tibor

(C-jelű matematikai gyakorlatok versenye, 1 – 8. évf.)
dicséret, 22. hely Győrffi Ádám György 8.B Felkészítő tanár: Grallert Krisztina, dr. Szabadfalviné Kormányos Anikó

(C-jelű matematikai gyakorlatok versenye, 9 – 10. évf.)
dicséret, 17 – 22. hely Ajtai Boglárka 10.C Felkészítő tanár: Kovács Attiláné, Merkelné Vodila Noémi


Gratulálunk!

Gratulálunk!